آزمون کارشناسی ارشد پرستاری

آزمون کارشناسی ارشد پرستاری چیست؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

آزمون کارشناسی ارشد پرستاری چیست؟

کارشناسی ارشد پرستاری، رشته ای مستقل و شاخه ای از علوم پزشکی است که داوطلبان دارای مدرک لیسانس در رشته های مجاز برای کنکور ارشد مجموعه پرستاری پس از قبولی در کنکور ارشد وزارت بهداشت، به عنوان عضوی تخصصی در هر یک از تیم های پرستاری داخلی-جراحی، روان پرستاری، ویژه، بهداشت، اورژانس، مدیریت و اطفال می توانند فعالیت نمایند.

گرایش های پرستاری چیست؟

گرایش های کارشناسی ارشد پرستاری شامل های پرستاری داخلی-جراحی، روان پرستاری، ویژه، بهداشت، اورژانس، مدیریت و اطفال می باشد که در زیر برخی از آن ها در زیر توضیح داده شده است.

پرستاری داخلی-جراحی، پرستاران توانا و بااستعدادی را در زمینه مراقبت از بیماری هایی که مرتبط با بخش های داخلی بدن و جراحی است ، تربیت می کنند.

کارشناسان ارشد روان پرستاری، با کسب مهارت های کافی در زمینه مراقبت های جامعه پرستاری، خدمات خود را در سطوح مختلف برای افرادی که عموما دچار اختلالات روانپزشکی، ناتوانی های یادگیری و هوشی هستند، ارائه می دهند.

دانش آموختگان کارشناسی ارشد پرستاری کودکان، با کسب مهارت و توانایی های لازم و مراقبت های بالینی پرستاری از پیشگیری اولیه تا توان بخشی، در وضعیت سلامت و بیماری کودک، می توانند با توجه به نیازهای بیولوژیکی، شناختی، اجتماعی و فرهنگی مددجودر عرصه خئمات پرستاری کودکان، آنها را شناسایی کنند و اقدامات لازم را در جهت بهبود سلامت آن ها انجام دهند.

کارشناسان ارشد پرستاری سلامت جامعه، با بکارگیری روش ها و تصمیم گیری های خلاقانه و با ادغام علم پرستاری و علومی که مرتبط با سلامت انسان ها و جامعه است، می توانند در قسمت های مختلفی، رویکردها و خدمات خود را به مردم و جامعه ارائه نمایند.

 

تعداد سوالات و نحوه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد پرستاری و شرایط ثبت نام چگونه است؟

ثبت نام آزمون ارشد پرستاری همزمان با سایر رشته های علوم پزشکی در قالب آزمون ارشد وزارت بهداشت در بهمن ماه یا هفته اول اسفند ماه می باشد و برگزاری آن معمولا در خرداد یا تیرماه است. داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ارشد وزارت بهداشت را دارند با تهیه مدارک لازم برای ثبت نام و مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور می توانند مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. معمولا 2 یا 3 روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت بوده و متقاضیان قبل از حضور در جلسه آزمون باید اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ارشد وزارت بهداشت خود نمایند.

آزمون کارشناسی ارشد پرستاری همانند سایر آزمون ها در حوزه های تعیین شده از سوی وزارت بهداشت برگزار می شود و شرایط برگزاری آزمون هرساله در سایت وزارت بهداشت منتشر می شود.

تعداد سوالات آزمون کارشناسی ارشد پرستاری در درس زبان 40 سوال و در دروس دیگر بصورت متغیر بین 20-25 سوال می باشد که در مجموع 160 است.زمان پاسخگویی به سوالات 160 دقیقه می باشد.

منابع آزمون کارشناسی ارشد پرستاری چیست؟

رفرنس های رسمی اعلام شده شده از سوی وزارت بهداشت هرسال در سایت وزارت بهداشت اعلام می شود و منابع لازم بصورت لیستی کامل در اختیار داوطلبان قرار میگیرد. اما جهت اطلاع از رفرنس های رسمی تدریس شده در دانشگاه های علوم پزشکی کشور می توانید به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

👈🏻کلیک کنید👉🏻

مجموعه دکتر آباد اپلیکیشنی کامل و جامع طراحی کرده است که شما می توانید با دانلود این اپلیکیشن از تمامی سوالات ارشد سال های قبل برخوردار شوید. با دانلود اپلیکیشن دکترآباد، جامع ترین و کامل ترین پاسخ های تشریحی را برای خود داشته باشید و حداکثر استفاده را از زمان خود ببرید.جهت دانلود این اپلیکیشن می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

👈🏻دانلود اپ دکترآباد👉🏻

آزمون های کارشناسی ارشد پرستاری اپ دکترآباد
ظرفیت دانشگاه های کشور در رشته های کارشناسی ارشد پرستاری چقدر است؟

معمولا دانشگاه ها هرساله میزان ظرفیت خود را به وزارت بهداشت اعلام می کنند و وزارت بهداشت لیست رشته های موجود در هر دانشگاه و تعداد ظرفیت موجود را در دفترچه انتخاب رشته اعلام می کند.

گرایش های کارشناسی ارشد پرستاری دارای شرط دو سال سابقه کار بالینی کدامند؟

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ارشد پرستاری را دارید، همانطور که می دانید برخی ازگرایش های ارشد پرستاری نیاز به 2 سال سابقه بالینی دارد، که شامل رشته های مراقبت های ویژه نوزادان، مراقبت ویژه، پرستاری اورژانس می باشد. این بدان معنی است که اگر کسی قصد قبولی در یکی از گرایش های نامبرده را دارد می بایست دو سال سابقه کار بالینی را در نظر داشته باشد.

بهترین گرایش ارشد پرستاری چیست ؟

قطعا در انتخاب گرایش ارشد پرستاری در هنگام شروع مطالعه مهم ترین چیز علاقه است. ولی در حال حاضر طبق آماری که از مرکز سنجش پزشکی دریافت کردیم، چهار گرایش پرستاری مراقبتهای ویژه، گرایش پرستاری اورژانس، گرایش پرستاری داخلی جراحی و گرایش مدیریت پرستاری در فرم های انتخاب رشته محل زودتر انتخاب می شوند و جزو گرایش‌های پرمتقاضی برای شرکت در آزمون ارشد وزارت بهداشت می باشند.

آخرین رتبه قبولی رشته ارشد پرستاری چند است و با چه رتبه ای می توانم در گرایش های ارشد پرستاری قبول شوم ؟

مهم ترین سوالی که برای متقاضیان ارشد پرستاری ایجاد می شود و همواره از مشاوران ما میپرسند این است که با چه رتبه ای می توان در دانشگاه روزانه و یا شهریه پرداز قبول شد؟  آنچه که می توانیم به داوطلبان در رابطه با رتبه لازم برای قبولی در رشته ارشد پرستاری اعلام کنیم کسب رتبه 1 تا 1000بوده و این رتبه بر اساس ظرفیت پذیرش دانشگاهها هر ساله تغییر می کند و به شرط انتخاب رشته / محل درست، تاکید میکنیم انتخاب رشته محل درست طبق ظرفیت هر سال داوطلبان می توانند شانس قبولی خود را در رشته های ارشد پرستاری افزایش دهند.

برچسب‌ها: #آزمون ارشد وزارت بهداشت, #آزمون پرستاری, #آزمون کارشناسی ارشد پرستاری, #اپلیکیشن دکتر آباد, #پرستاری دکتر آباد, #منابع آزمون کارشناسی ارشد پرستاری, پرستاری, کارشناسی ارشد پرستاری, وزارت بهداشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دانلود اپلیکیشن دکترآباد
پربازدیدترین‌های‌دکترمگ